2011. október 18., kedd

Szüretelni voltam

szüleimnél ...


Nem, nem most, már van annak 3 hete is, hogy leszedtük azt a mennyiséget, amiből úgy 120 liternyi borocskája lesz édesapámnak.


Ezen a képen még csak a mustot mutatom, de ha kiforrta magát a bor és kapok belőle, akkor forralt bort készítek fázós téli (őszi), összebújós estéken, teszek bele mindenféle aszalt gyümülcsöt, leginkább almát, meg  készen kapható fűszerkeveréket, mert magamtól sajnos nem sikerül eltalálnom az ízeket.

Képzeld, úgy két éve, amikor először próbálkoztam forralt bor készítéssel, hogy jártam :)


Csak tettem-tettem bele a cukrot, fahéjat és persze kóstolgattam, mint jó szakácshoz illik, végül azon kaptam magam, hogy többet már nem is kell innom, mert "becsiccsentettem"...és még csak nem is volt igazán kedvemre való .. Na, soha többé ilyet :)

Meséltem a dolgot fodrászomnak, aki a forralt bor nagy szakértőjének bizonyult, jót nevetett a történetemen és elmesélte, hogy ő hogyan készíti ezt a finomságot:

7 dl vörösbor
3 dl víz
cukor ízlés szerint - szerintem inkább több, mint kevesebb :)
és persze hozzátettem a fűszerkeveréket is (ez már az én újításom)
A lényeg, hogy sokáig kell főzni (úgy egy órát is akár) - éppen csak gyöngyözve persze, mint a húslevest -, nem elég csak a habosodásig, mert akkor érnek össze igazán az ízek.

A végeredmény nagyon finom, érdemes kivárni. És a gyümölcsök, amik megszívják magukat a nedüvel ... Ohh, azokat ki ne hagyd :)

Neked mi a specialitásod?

Nincsenek megjegyzések: