2011. augusztus 15., hétfő

Paradicsomlekvár készült

Tudom, furcsán hangzik ez az elnevezés, amit valószínűleg azért kaphatott a kész "mű", mert sok cukor és hosszú főzési idő kell az elkészültéig, amíg besűrűsödik... bevallom, nem jártam utána, de az biztos, hogy nagyon finom és különleges ízű a végeredmény, használható szendvicsre, pörkölt alapba, lecsóba.

Hozzávalók:
1kg paradicsom
10 dkg zselésítő cukor
(esetleg normál cukor is, ha nem elég édes a paradicsom)
fokhagyma ízlés szerint (kb 3-4 gerezd)
csípős chilipaprika
(én Erőspistát tettem bele)

Elkészítés:
A paradicsomot meghámoztam (a héját 4 helyen bemetszettem, kb. fél percre forróvízbe mártottam, a bemetszéseknél felpöndörödött, így már egészen könnyű feladat volt), felkockáztam, csumáját kivágtam. A magját bennehagytam, engem nem zavar. Természetesen sokkal "elegánsabb" mag nélkül, ha úgy gondolod, távolítsd el azt is.

Az előkészített paradicsomhúst kruplinyomóval összetörtem. Nem teljesen pépesre, mert főzés közben eléri azt az állagot, amitől lekvár hatása lesz: sűrű lében apró darabok lesznek majd. Mivel nem akartam órákig főzni, a levét leöntöttem, hűtőbe raktam (és azóta meg is ittam :) ).

Az összezúzott fokhagymával (fokhagymakrémmel), fedő nélkül, kb. 20 percig főztem.. Ekkor még elég híg, nem kell túl gyakran kavargatni. Beleraktam a zselésítő cukrot és még valamennyi normál cukrot is, mert szükségét éreztem, valamint annyi Erőspistát, hogy kellemes édes-csípős íze legyen. Újabb 20-25 perc főzés következett. A zselésítő cukor miatt ekkor már sűrűsödött, szinte folyamatos kavargatást igényelt.

A sütőben előmelegített bébiételes üvegekbe töltöttem a kész lekvárt. Az üvegeket saját kupakjukkal lezártam, 10-15 percre fejreállítottam, majd betettem a törülközőkkel jól kibélelt hűtőtáskába (nálam ez is többfunkciós :) ), ahol 2 napot töltöttek. Már csak a feliratozást kell elkészítenem és mehetnek a kamrapolcra:

A fenti hozzávalók kétszeresét használtam, ebből a mennyiségből  6 db bébiételes üveget tudtam megtölteni.

Nincsenek megjegyzések: