2011. augusztus 20., szombat

Én így készítem a paradicsomlevet..

Vegyél 5 kg nagyszemű, lédús befőző paradicsomot.
Alaposan mosd meg, vágd négybe, távolítsd el a magját (pepecselős, de megéri a fáradtságot, érdemes rá időt szánni).
Tedd fazékba, főzd kb. félórát, amíg összerogy, levet enged, elkezd leválni a héja. Időnként keverd meg,
nehogy leégjen..
Paradicsom-paszírozón nyomd át, levét, sűrűjét ízlés szerinti mennyiségű cukorral, 2-3 fej vöröshagymával, 4-5 gerezd fokhagymával, babérlevéllel, kevés sóval főzd tovább, amíg eléri a kívánt sűrűséget (továbbra is igényli a kevergetést :) ).


Még forrón töltsd bele a sütőben előmelegített üvegekbe, zárd le, majd tedd szárazdunsztba legalább 1 napra. Nekem régi sörösüvegeim vannak, ezeknek nincs saját kupakjuk, ezért két celofánréteg közé tettem egy kevés szalicilt, ezzel tartósítottam.
Ekkora mennyiségű paradicsomból 3 liter levet sikerült kinyernem.
Levesnek, szósznak, ivólének egyaránt használható

Nincsenek megjegyzések: