2011. augusztus 10., szerda

Aszalt őszibarack - 2.

Szeretem az őszibarackot..
A múlt héten készítettem belőle lekvárt, most aszaltam, talán még befőttet is készítek majd ... vagy kompótot ... nem is tudom, annyi minden jutott most az eszembe :)

Mint korábban is írtam, a tavalyi, első próbálkozásaim eredménye felhasználáskor nem volt a kedvemre való, ezért módosítottam kicsit a feldolgozáson.
Az alaposan megmosott gyümölcsöket héjuktól, magjuktól megszabítottam, kb 1 - 1,5 cm-es kockákra vágtam. Nagyon igyekeztem hasonló méretűekre darabolni őket, csak így érhető el ugyanis, hogy körülbelül egyidőben fejeződjön be az aszalódásuk.
Aszaló- szárító gépem forgó tálcás, ez nagyban megkönnyíti a dolgom. Az öt tálcából most hármat használtam, bár gyümölcsöt csupán a felső kettőre raktam. A kezdetekkor (tavaly, a gép vásárlásakor) azt tapasztaltam, hogy ha a legalsóra is teszek szárítani, aszalni valót, akkor azon sokkal hamarabb készülnek el a dolgok, figyelni kell, hogy időben kicseréljük, levegyük a kész "művet", a finomságot :)

De akkor most  mi történt ??? Az alsó (vagyis a középen elhelyezkedő) rekeszen a barackok úgy néztek ki, mitha megégettem volna őket :( .... az íze jó, az állaga jó ... na de ahogy kinéz !!!
A "baleset" ellenére nem adom fel, tart még az őszibarack idény, készítek újabb adagot :) Természetesen nem az égettből :)

Nincsenek megjegyzések: