2011. július 30., szombat

Szombati reggeli

Hosszú ideje nem jelentkeztem már. Sorolhatnám a kifogásokat, mentségeket, de az nem az én stílusom, így nem is teszem :)
Megmutatom inkább, hogy ma mit reggeliztem. Nagyon szeretem, nagyon egyszerű, semmi bajlódás nincs vele. Az ötletet még korábban édesapám adta, nála jól bevált, így én is kipróbáltam és azóta is készítem
rendszeresen. Főleg a ráérős szombati reggeleken ...

Héjában sült krumpli a tűzhelyen sütve
Hozzávalók:
  • egy régi, kiszuperált alumínium edény fedővel (lehetőleg legyen füle, hogy meg tudd fogni)
  • apró szemű krumpli
  • ízesített vajkrém (az enyém most fokhagymás, zöldfűszeres volt - nem saját gyártmány :) )
  • vagy egyéb fűszer kedved szerint

Elkészítés:
Az alaposan megmosott burgonyákat tedd szárazon az edénybe (nem kell semmilyen zsiradék!!), tedd rá a fedőt (ha régi krumplid van, akkor előző este áztasd vízbe, szépen kisimul majd). Gyújtsd be alatta a lángot, állítsd közepes fokozatra. Ha még bátortalan vagy, akkor lehet kisebb lángon is készíteni, de úgy természetesen tovább tart majd. 
Időnként megrázogatva az edényt, süsd készre. Ez általában 20-30 perc, a krumpli nagyságától függően. Ellenőrzés képpen megszúrogatom hústűvel. Ha már puha, akkor zárd el a lángot, hagyd rajta a fedőt és maradjon így még pár percig. A héja ekkor visszapuhul kicsit.

Óvatosan vedd ki őket az edényből, vágd félbe / negyedbe őket, és még úgy forrón tegyél rá ízesített vajkrémet, hogy megolvadjon, kedvelt fűszereidet, esetleg sót.

Én időnként szalonnával, töpörtyűvel eszem, most paradicsom került mellé.

Nem fogyókúrás étel, de az illata, amikor sül és az íze, puhasága kihagyhatatlan ...

Szerintem köretnek is kiváló..

Próbáld ki Te is, jó étvágyat hozzá..

Nincsenek megjegyzések: